onsdag 22 februari 2017

Phi Phi island

Phi Phi island är väl inte något som jag egentligen hade tänkt se, men när en kollega frågade om jag ville hänga med över helgen så tänkte jag "varför inte"... Det är ju faktiskt en ö man hört mycket om, men tyvärr har den ju blivit överexploaterad, så därför var mina förväntningar väldigt låga. Vi blev alla fall fyra stycken brudar som lördag morgon begav oss med färjan...
Väl framme så hamnade vi på ett väldigt lugnt ställe och inte alls mycket folk på stranden, nästan inga alls egentligen. Jag hade föreställt mig att det var som i Ao Nang där det var fullpackat på stränderna. Däremot var det väldigt skitigt, mycket skräp på stranden och i vattnet :(
 Här är vårt rum, och någon sa "det ser ut som hos de tre björnarna i Guldlock" :)
 På kvällen gick vi över till andra sidan och där var det lite mer liv och rörelse :) Vi åt jättegod mat på en italiensk restaurang :) Där lyxade vi till det lite extra och tog förrätt och sedan på hemvägen gick vi in i en annan italiensk restaurang och tog dessert..:)

Givetvis var vi tvungna att smaka en strawberry daquari bucket :)
Dagen efter blev det frukost vid hamnen i väntan på båtturen som skulle ta oss ut på lite snorkling m.m.
Första stoppet där vi fick bada i det underbara turkosa vattnet!
 Sedan var det dags för snorkling!
 Maya beach, där filmen The beach är inspelad!
Här var vi inte ensamma kan jag säga...
Inne i nationalparken!
 Monkey beach!
Denna apa ville hänga med hem :)

En riktigt härlig helg och nu har jag en massa ny energi till veckan som kommer!