torsdag 9 februari 2017

Tempel, smycken och besök av Markoolio!

Här händer det massor hela tiden, varje dag är verkligen en upplevelse och ett äventyr... Förra veckan var jag med ett gäng elever till templet och det har jag ju varit några gånger förr, men som sagt allt är en upplevelse och denna gång ville munken att jag skulle säga efter honom när han bad på vad det nu kan vara för ett språk :) Så där satt jag och försökte säga efter honom...:) :) alltså lite roligt, min kollega som är helår sa att hon aldrig varit med om att någon av oss får säga efter och när vi åkte sa hon att han vinkade massor efter vår bil haha, så himla roligt.
Jag ger munken gåvan, men måste lägga den på duken då han inte tar på kvinnor!
 Munken välsignar oss genom att slå riskvasten med heligt vatten på våra huvuden :)
 
Denna vecka var jag med några elever hos Anna och gjorde fina makramearmband.
Skolgårdsaktiviteter!
Och så en och en annan surprise, finbesök för vem dyker inte upp på vår musiksamling om inte självaste Markoolio med sina barn...:)
Det blev frågestund och han berättade om hur han blev känd och hur viktigt det är att tro på sig själv och förverkliga sina drömmar.
 Sedan sjöng vi våra sanuksånger för honom och jag fick leda :)
 Som sagt på Sanuk händer det grejer!


Kram och njut av helgen!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...