torsdag 16 februari 2017

Halvtid och första avtackningen!

Jag fattar det inte men jag har faktiskt gjort halvtid här nu... Alltså vart har tiden sprungit iväg, jag tänkte de första veckorna att jag kommer aldrig klara det här.... Men nu inser jag att det gör jag visst, och vips så är jag hemma hos mina nära och kära igen. Och det är faktiskt bara dryga 2 veckor tills Dick kommer nu och så kommer även våra vänner Anette och Tony hit:)

Det är många saker som skiljer sig här från att vara hemma och jobba, men främst tänker jag på att man tar tillvara på tiden bättre, man njuter, stannar upp och lever mer i nuet, man har inte så mycket planerat utan mycket handlar om att göra precis det där man känner för...  onsdags till exempel så frågade Sylvia om vi skulle ta moppen ner till Old Town en sväng och så klart jag ville och på hängde några till, alltså vilken härlig eftermiddag det blev med mat och lite shopping.
Sylvia o jag!
 Lite äventyr på vägen så klart då Emelie får punka!
 Old Town!
 Att bara sitta och ta vara på tiden med en latte i goda vänners lag, det kan inte bli bättre :) Stanna upp och njuta av tillvaron, jag har det så bra och jag är så tacksam för livet..

Idag har vi varit på vår första avtackning på skolan, det innebär alltså att någon snart åker hem, vilket känns väldigt sorgligt. Det är Irja och Sylvia som slutar, visserligen inte förrän vecka 8, men det är flera lärare som har sportlov nästa vecka så vi tog det denna. Det är ju baksidan med Sanuk, dessa avsked, både elever och pedagoger åker hem. Nu var det ju också väldigt trevligt ikväll, många goda skratt med underbara kollegor och så klart god mat o dryck på Yang som jag aldrig varit på förut, en ny upplevelse igen..:)
Ja då blev vi upphämtade då :)
 Långt ner på ön åkte vi till stranden Klong Nin!
 Rektor Tina håller tal för de som slutar!
Min nyfunna vän Sylvia, så tråkigt att hon snart slutar!

Det blev som sagt en härlig kväll, men det var inget vanligt billigt thaimatställe så det sved lite i plånboken när priset mer än dubblades, men det var det värt haha...:) :)

Pop kan mai!
/Marie!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...