torsdag 5 december 2013

Roligt julbord gav negativa effekter!

Nu är det härliga adventstider och stämningen har infunnit sig, eller i alla nästan. Det är lite mycket på agendan för att man ska kunna njuta fullt ut. I år blir det inte så mycket julstämning här på Storgatan eftersom vi ska bege oss till varmare breddgrader :)
Köpt på Fiore, den nya florist designen mitt emot oss :)

I helgen som var var vi bjudna på julbord med övernattning på hotell i Norrköping av Bolunden, en av Dicks arbetsgivare :) Så himla trevligt vi hade det, det var mycket god mat, rolig och bra underhållning och trevligt sällskap. Vi var på något som hette Borgen, där de också hade en julshow där vi fick vara med om en musiktidsresa från 60-talet till 2010 :) Det var himla underhållande, och efter det kom mister Clabbe, "Rakt över disc" och han spelade bra musik så det var full fart på dansgolvet till sena nattimmen :) Alltså länge sedan jag dansat så mycket :)
Bjudna på mingel i chefen och hans frus rum :)
 Julbord, en nöjd man :)
 Julshow!
70-tal
 80-tal
90-tal
Showen avslutades med hårdrock!
 Clabbe
 
Discokungen :)

Tyvärr fick jag lida av detta, det blev liksom lite negativa effekter :( För att ta det från början, mitt knä, och då mitt friska som inte redan är opererat har bråkat lite under hösten. Det började nog med att jag började springa, men tyckte det gick så bra i mitt opererade knä så jag inte riktigt upptäckte att mitt friska gjorde lite ont. Sedan min knäppis fick jag för mig att börja hoppa rep, men då sa knät ifrån helt. Ja, sedan har det gått lite upp och ner med smärtan, ibland helt borta och då kör jag på som vanligt. Förra veckan kom smärtan tillbaka, men på lördagen tyckte jag ändå det kändes bättre igen, varav jag dansade för fullt på dansgolvet, dessutom i högklackat :(. Detta kan jag säga har jag fått igen, aj, aj vad ont jag har haft, riktig smärta så jag gått på värktabletter och en läkarbesök på det :( Idag är jag t.o.m. hemma, men tycker att smärtan och framför allt svullnaden börjar ge sig. Läkaren uteslöt i alla fall skada på korsband och menisken, däremot trodde han på artros :( Roligt att ens knä är utslitet vid 48 års ålder, bara 5 % får det före 55 år :( Men som läkaren sa, jag har ett redan skadat knä och sedan fick jag diskbråcket på samma sida, så så klart att knät har överbelastats. Nu går jag här och väntar på att läkaren ska höra av sig för att tala om vad röntgenbilderna säger, artros eller inte??.... Man kan tydligen ha artros i 4 olika stadier, och de första ska kunna hållas i schack med sjukgymnastik.... Detta är väl inte vad jag önskar mig nu inför min resa :(

Aj, aj, inte roligt :(

Nu hoppas jag på snabb bättring.... Jag har liksom inte tid med detta just nu :(

Kramar Marie!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Skickar dig krya på dig kramar! Ta hand om dig :)

Marie sa...

Tack snälla Mimmi! :)Jag ska försöka!!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...