tisdag 18 juni 2013

Tänk att jag.......

Av 200 personer var 170 behöriga, av dem fick dryga 30 gå vidare för en anställningsintervju och av dem skulle 15 plockas (lärare och förskollärare) ut för att arbeta på svenska skolan i Koh Lanta, Hua Hin eller Huay Yang..... Och vet ni att jag är en av dem...., som sagt jag får nypa mig i armen ibland för att förstå att det är sant...:):) Jag ska arbeta på Koh Lant från jan till mars, och i helgen som var fick jag träffa mina kollegor och rektorer, samt ägaren till skolorna. Det var ett helt fantastiskt gäng och vi träffades i Stockholm under 2 dagar och hade informations- och planeringsdagar tillsammans...:) Lördagskvällen avslutade vi med att laga thailändsk mat tillsammans och till det drack vi så klart singha:)

Ja, jag börjar nu så smått fatta att jag kommer att vara med om mitt livs största äventyr, att arbeta på denna skola känns helt fantastiskt:) En skola med väldigt hög klass, en skola som kräver otroligt mycket av pedagogerna som arbetar där, en skola som framförallt under högsäsong är väldigt intensiv där man inte ligger på latsidan. Rektorerna började med att säga att vi var handplockade och att de fått tag i pedagoger med en otroligt hör kompetens, och där ibland satt jag och jag bara kände hur jag växte:)

När jag åkte därifrån på söndagen var jag alldeles lyrisk och allt kändes så rätt. Jag kom nära flera av mina kollegor på ett sätt som man vanligtvis gör efter att ha arbetat en bra tid tillsammans och vi är några som har bestämt att träffas i sommar. 

Skolan står för tre kärnord och det första är också GEMENSKAP och det andra är KVALITÉ och det tredje är PERSONLIG UTVECKLING, vilket jag är helt övertygad om att det blir...:) Att arbeta eller gå som elev på skolan är ett stort steg i livet och dessa värdeord genomsyras i allt man gör..:) Skolan heter SANUK och betyder glädje, ni hör ju:):).....Tänk att jag fått denna förmån att arbeta på en skola som bidrar till att göra alla kompetenta och delaktiga!!!!!!! 






S som i Sanuk...:)





Nu ska jag bara arbeta EN dag till och det känns alldeles underbart::) Och imorgon kväll har jag bjudit hit mina kollegor på lite mat, vi kommer ju nämligen att skiljas åt flera av oss...

"Förverkliga idéer och uppfyll drömmar!"
Kramar Marie!

6 kommentarer:

Mimmi sa...

jaaa!!!...det är klart att det ska vara DU! Du är ju en superlärare och och jag glädjs så mycket med dig att du ska få vara med på detta uppdrag :) Kram Mimmi

Ann-Sofie sa...

Men så himla kul Marie, grattis!
Kram Annso

Anonym sa...

Jag är superglad för din skull!
Kram från ridkompisen Annika

Anonym sa...

Åh Marie så roligt :)
Det kommer passa dig perfekt!
Många kramar från Anna

Anonym sa...

Sååå jäkla häftigt!! Grattis :)

/Madde

Anonym sa...

Åh Marie vad roligt!! Fantastiskt äventyr! Det blir helt underbart! Stor kram!//Lena wg

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...