torsdag 13 juni 2013

Skolavslutning!

Imorgon är det skolavslutning, och jag kan inte fatta var tiden har tagit vägen. Satt just och diskuterade denna hektiska vår med mina kollegor idag. Alla dessa Nationella prov som har avlöst varandra sedan februari, på det skriftliga omdömen och så nu till sist betyg. Proven i sig är väldigt bra och ett bra betygsunderlag, MEN allt jobb runt omkring, både före och efter. All denna tid har liksom förtagit den där glädjen man brukar känna på slutet av terminen, vi har inte ens hunnit att sitta tillsammans i arbetslaget och planerat för de sista veckorna och jag som haft dem i 3 år känner mig lite besviken. Jag hade så gärna velat gjort något riktigt roligt så här på slutet...:( Men men idag har det ju regnat så vi såg Bröderna Lejonhjärta, eftersom det är sexans Astrid Lindgrens tema, och så fick de chips och saft:) Och igår blev det lekar och glass ute i solen...:)

Imorgon är det i alla fall dags för skolavslutning och jag ska ta farväl av klassen, kan nog bli att man fäller en och en annan tår:) De ska sjunga ett medley i kyrkan, och då vet jag att inte mina ögon kommer vara torra...
Efter skolavslutningen blir det fika i klassrummet och sist men inte minst betygsutdelning:) Sedan åker vi till Kröngården för smörgåstårta:) Avslutningsvis ska vi kolla när studenterna springer ut....:)

Kramar till er fina bloggvänner!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...