söndag 16 juni 2013

En helg jag sent kommer att glömma!

Åhhh jag är alldeles lyrisk efter denna helg, det har helt enkelt varit en helt otrolig helg som började i fredags med en jättefin skolavslutning. Våra fina sexor och andra elever med för den delen sjöng så fint i kyrkan, och jag kunde givetvis inte se det utan att storböla. Jag har hört låten så många gånger nu och trodde att det inte skulle bli så farligt, men det hann inte gå mer än 2 sekunder på låten så började jag, och det slutade med att jag riktigt tjöt, varav en kollega fick ge mig en näsduk som jag så orutinerat hade glömt. Men det var så otroligt vackert ♥♥.... Efter kyrkan gick vi till klassrummet, där klassföräldrarna hade fixat med fika och vi höll några tal och avslutningsvis blev det betygsutdelning:) Vi fick en fantastisk fin blomgrupp och i låg ett kuvert med biobiljetter, och något som jag blev väldigt glad över var det jag fick av ett gäng elever, där de skrivit saker om mig utifrån mina begynnelsebokstäver, vad sägs om energispridare och incredible, kan man få ett bättre betyg av sina elever?




Efter den fina avslutningen åkte vi till Kröngården, där vi fick smörgåstårta och kaffe och kaka av cheferna:). I år var det första gången som vi var tillsammans hela området där ute, trevligt, trevligt:) När detta var över så fick vi i ömsom regn och ömsom sol se studenterna springa ut, alltid en underbar känsla, och faktiskt när de första klasserna sprungit ut så sprack det upp på himlen och en varm sol spred sig över alla glada och lyckliga studenter:)
Kristoffer tog studenten!




Hanna tog studenten!
 Hela fina familjen!

Min kusin Kalle tog studenten!



När allt detta firande var slut tog Dick och jag Alfan till huvudstaden:) På fredagskvällen blev det god mat och dryck hos Johanna och Nicke....:) Det var ungefär allt som jag fick träffa dem under helgen för jag var nämligen iväg på en lärarkonferens både lördag och söndag, så det var Dick som fick umgås och vara social med dotter och svärson. Men till midsommar kommer de äntligen hem och då blir det att umgås lite mer ♥♥..

Champagne med jordgubbar minsann, 
det fick vi när vi kom:) 


Ja så äntligen kom den där konferensen som jag väntat på så länge och jag kan säga att den gjorde mig inte besviken. Det jag kommer att få vara med om framöver är helt fantastiskt...:) Jag måste helt enkelt nypa mig i armen för att förstå att det är sant...:) 

Önskar er alla en händelserik vecka!
Kramar Marie!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...