söndag 10 november 2013

Glädje och sorg!

Helgerna känns just nu välbehövliga, det börjar ju som sagt närma sig, och det är mycket som ska fixas och trixas :) Igår skrev jag klart min visumansökan och ska skicka iväg den och betala den i veckan, lite obehagligt att jag också måste skicka iväg mitt pass.... Veckorna är också fullplanerade en tid framåt. I veckan börjar utvecklingssamtalen, och nästa vecka så ska jag åka till Gullringen och spegla en annan kollega och hon ska komma och spegla mig och förhoppningsvis kommer jag att avsluta samtalen efter nästa vecka...

Vi har endast en helg framöver då vi inte har något planerat fram till vi ska åka, helt crazy, men som sagt mycket som ska fixas och många ska man hinna träffa. Nästa helg blir det ett besök hos dotter och svärson i huvudstaden, för det lär ju dröja innan jag kommer dit. Usch jag blir stressad bara att skriva om detta, ska bara ta några djupa andetag och sedan är det bara att ta en dag i taget, och bocka av checklistan :)

Helgen har varit väldigt bra, har hunnit med mys med lilleman♥, han har faktiskt sovit över hos oss, så det blev att gosa massor, massor...:) Sedan lite praktiskt som sagt, bullbak, visum, städning, stanärenden m.m. Och på lördagskvällen var bjudna till Dag o Anette, som vanligt jättetrevligt och så fick vi en massa fantastisk god mat och dryck.
♥♥♥
 Besök av Mia o Hanna!!
Fantastiskt fint dukat hos Hemmingssons!
Idag är det Fars Dag i all ära, det är så klart en fin dag att hedra sina pappor på ♥, men också en sorgens dag för mig, saknaden är så otroligt stor och den blir så påtaglig sådana här dagar... Jag var i alla fall på graven och tände ljus och la röda rosor och åter igen blir jag så ledsen för att han inte fick se sina fina barnbarn växa upp och bli vuxna få känna av den där stoltheten som jag får och inte heller få träffa sitt lilla barnbarnsbarn ♥.... 

Nu tänker jag samla mig inför veckan, en hård och slitig vecka med mycket övertid, eller förresten det har ju vi lärare ingen, vi har ju förtroendetid där allt ska räknas in.... eller????

Må så gott i veckan fina bloggläsare!
Kramar i massor 
Marie!






Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...