tisdag 2 maj 2017

Valborgshelg!

Helgen blev lite av en långhelg, så himla härligt, och dessutom blev det ju rätt bra väder. Å hux flux fick jag energi så det har rensats och städats i förråd och på vinden. Oj, vad vi sparar, 3 säckar skräp samlade vi ihop i stort sett bara nere i förrådet. Att rensa så här känns befriande tycker jag, vi gör det ju inte så ofta som sagt. Vi började i lördags och då var ju vädret inte så skönt.Lördagen startade jag med att Anna kom hit och vi tog en shoppingdag här i Vimmerby och lunchade på Smak by Simon.

På Valborgsmässoafton fortsatte vi att städa och jag måste säga att jag blev så nöjd så. På kvällen var vi bjudna till Dag och Anette och vi blev t.o.m. hämtade strax innan vi skulle vara där :) Som vanligt fick vi en massa god mat och dryck. För oss var det också årets första grillat, så gott det var. Vi har inte träffats på länge så vi hade mycket att prata och och som alltid har vi roligt.... En riktigt trevlig valborg och faktiskt skönt att slippa stå ute och frysa och se på eldar :)
För varje dag som gick blev det bättre och bättre väder och på måndagen den 1 maj var det strålande sol och klarblå himmel hela dagen. Givetvis tog vi en bryggdag, den första för året. Mia följde med och vi tog med oss fika och sedan tog vi en riktig slappareftermiddag.

Ha en skön och trevlig vecka!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...