måndag 17 april 2017

Påskhelg!

Idag är det 3 veckor sedan jag lämnade Lanta och jag ska väl inte sticka under stolen med att säga att jag inte längtar tillbaka. Jag försöker att komma tillbaka till vardagen och livet här hemma i Sverige och jag tycker väl att det gått ganska bra, det som inte funkar är mest maten som magen inte vill acceptera, men framför allt kylan som hela jag verkligen inte kan vänja mig vid. Jag fryser konstant och jag fryser enda in i märgen. Det värsta är att jag inte ens vill gå ut, inne går an....

Påskhelgen var ju heller inte rolig vad gäller vädret alla fall, huu, fruktansvärt kallt och t.o.m. snö..... Men det var bara att göra det bästa av situationen. Jag har haft det jättemysigt och träffat mina kära och nära. Helgen kunde inte börja bättre, det blev en quizkväll med kollegorna. Det var kollegorna Anders och Johan som hade fixat och donat :) Vi var några som startade med en liten förfest hos Maria Lind innan vi cyklade till VOK stugan. Där startade kvällen med mingel. prosecco och snittar innan det serverades exotisk planka :) och en jättegod efterrätt på det. Sist men inte minst blev det Johan och  Anders quiz, väldigt rolig och trevlig men jag behöver inte tala om hur det gick :(
Som sagt jag var inte med i det vinnande laget :)
En riktigt rolig kväll med mycket god mat o dryck, många skratt och trevligheter :)

På Långfredagen åkte vi ut och besökte farmor o farfar i Storebro. Där blev det fika och som vanligt tittar vi på gamla foton :) På kvällen fick vi Johanna för oss själva då Nicke var ute med kompisar. Det blev en härlig tevekväll med Håkan Hellström. Alltså vilken otrolig artist, han ger verkligen allt på scen och han är så ödmjuk.
Dick som tonåring och farmor som lite flicka, så söta!


Påskafton, då hade vi påsklunch och på besäk Tommy och barnen då Elina jobbade. Så klart blev det påskäggletande också :)
Vi tog en sväng ut och försökte blåsa såpbubblor, men händerna höll på att frysa sönder så vi gick snart in igen :(
 Ingen påskafton utan påsktårta :)
När ena gänget åkte avlöste det andra, Johanna och Nicke och då blev det middag med oxfilé, rödvinssås och potatisgratäng. Men vi startade med prosecco och croustader med skagenröra :)
 Och så mera påsktårta :)
Och på påskdagen var vi bjudna till mamma o Leif i stugan. Tur de hade eldat ordentligt för det var som sagt inte varmt... Vi åt påsklunch och sedan tog jag barnen på en liten skogspromenad så de fick gå in sina domäner, för nu har arbetet med tomten börjat :)
Senare hade vi en kväll på tu man hand och vi åt räkor, kex o ost och lite vin och hade det så mysigt så :)
Idag annandag påsk var första gången denna påsk som vi hade hela familjen samlad här, bättre sent än aldrig. Det blev ingen mer påskmat utan jag bjöd på kycklinggratäng med ris. Och tro det eller ej, men jag tog inga foton :(

Nu har alla gett sig av och det är så tyst i lägenheten Ute sken solen så härligt så jag tänkte att det skulle vara skönt med en långpromenad. Sagt och gjort jag klädde på mig ordentligt och begav mig och gick spåret, men fy och ve så kallt det var. Jag frös i en hel timme, men efteråt var det skönt alla fall. Nu stundas ett skönt påsklov :)

Kram på er alla bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...