tisdag 2 februari 2016

Lyckad dansbandskryssning!

Oj, nu är det redan fredag och jag har inte hunnit skriva om helgen... Men nu kommer det, för jag lovade ju att berätta om hur bra och rolig resan har varit, eftersom jag hade värsta farhågor med att åka bår och dessutom för blåsten. MEN det blev en fantastisk resa, som var riktigt rolig och nästan inte blåsig alls. Vilken tur att jag följde min magkänsla och återigen gick utanför min komfortzon :)

Vi blev upphämtade här kl. 11.00 i lördags och då blåste det faktiskt ingenting så jag måste säga att i bilen på vägen till Verkebäck, där bussen skulle hämta upp oss började jag känna att det här kommer bli både bra och roligt. I bussen var resten av gänget från Oskarrshamn och tillsammans var vi 12 st och det blev genast god stämning, och strax efter 12.00 tog vi vårt första glas :)
Resan till Stockholm gick relativt snabbt. Vi tog ett matstopp i Ringarum, men vips var vi där och hann med lite frågesport och andra roligheter och stämningen var på topp. När vi kom till terminalen anslöt ytterligare fyra från Avesta så nu var vi fulländade och det var bara att gå till Cinderellas gate :) Väl på båten fick vi våra hytter där vi svidade om och fixade till oss och sedan var det dags för buffé.
Vår hytt!
Bäst av allt var så klart efterrättsbordet! Det tyckte Lena också:)
Och nu så var det dags för dans, eller?? För vi var ju faktiskt på dansbandskryssning :) Visst blev det dans både till Arvingarna och Barbados:)  Det var ju Dicks arbetsgivare Bolunden som bjöd oss på denna resa och jag som har V-by kommun som arbetsgivare är ju inte så van vid att bli bjuden på allt, i stort sätt fritt i baren :) Micke tog upp beställning efter beställning :)
Här kommer en dansande Micke för att bjuda på Shots :)
 Natten blev lång, men så trevligt och roligt vi hade det och ni vet ju att tiden går fort när man har roligt. Och ni som undrar om Dick dansade på någon dansbandsbana så kommer lite bildbevis nedan. Det blev väl varken bugg eller foxtrot, men dock hans egna lilla stil :)

Efter en kort natt var vi ändå nere och åt frukost innan nio. Och då måste jag väl erkänna att jag för första gången kände att vi var på en båt, för då gungade det lite, vilket höll i sig någon timme då vi var ute på öppet hav, för annars åker man ju inomskärs hela tiden. Den övriga båtresan är ju bara så vacker när man åker längs hela Stockholms skärgård, bara att njuta, inget otäckt alls... Halv fyra var vi äntligen i hamn och där väntade Fårbobussen på oss. Sedan måste jag väl erkänna att resan hem var lite väl dryg, nästan 4 1/2 timme med stopp i Ringarum... Men en stort tack till Micke och Bolunden för resan och all generositet, tänk att även alla vi respektive blir bjudna på allt :)

Veckan är just nu i full gång och sista veckan innan NP i svenska så vi gör allt för att eleverna ska vara så väl förberedda som möjligt. Nu måste jag bedöma elevernas insändare, som jag bara snabbt läst igenom och måste säga att jag är en väldigt stolt svenska lärare efter att ha läst dessa :)