tisdag 2 januari 2018

2017 års tillbakablickar del 1!

Tänkte ge en återblick av 2017, som för övrigt varit ett mycket bra år, i alla fall för min egen del, visst har det hänt en del med släkt och vänner som varit mindre bra och för att inte tala om allt elände som händer ute i världen. Vad gäller terrorhot har det varit en riktigt svart år och det är inget som går att  blunda för, jag regerar både med rädsla, oro och ilska... För övrigt är jag evigt tacksam och ödmjuk inför min familj :) och för att vi får vara friska och må bra.....

Jag har haft flera höjdpunkter under året, först åkte jag till Thailand för att arbeta på Sanuk i 3 månader, tänk att jag fick förmånen att återigen för tredje gången få jobba på Sanuk, så tacksam:). Sedan Elina och Tommys husbygge, sommarens Pargasemester, Johanna och Nickes torpköp, Thrillerturnen och så Pragresan nu i höstas...:) och mycket mycket mer....

Året började med att jag packade min väska och tog avsked av Dick i Jönköping (vilket inte var lätt) Där mötte jag upp Gunilla och vi satte oss på flyget, där också Christine mötte upp och vi for vidare till Thailand (med några byten först). Nedan kommer några minnesvärda axplock från mitt äventyr, med mycket glädje, tokigheter, tårar och skratt :) Men även några fina axplock från när jag kom hem.

Första bytet i Frankfurt!
Väl framme väntade 3 månader med jobb, bad, sol, äventyr och en massa roligheter...Första dagarna blev det många kära återseenden :)
Efter ett par dagar kom Johanna och Nicke och hälsade på och vi fick vara med om värsta stormen, och Koh Lanta blev helt lamslaget i flera dagar.. Många skador på byggnader blev det, men som tur är var det ingen som omkom...
Men snart sken solen igen och efter några dagar kunde vi öppna skolan och det var dags att träffa alla kollegor på Sanuk:)
Utflykt till Diamond Clff!
 Johanna och Nickes sista dag!
Favvobandet Pad thai på Peth!
 Utflykt med Sylvia till regnskogen och vattenfallet!
 Med Sylvia på Long Beach, en av mina nyfunna vänner!
 Besök av Markolio på skolan!
 Utflykt till Phi Phi Island!
Tempelbesök!
Dags att köpa till dagar till visumet, så då blev det en minisemester till Ao Nang! :)
Förfest med några kollegor, för att snart lyssna på Job 2 Do!
Massage på storsamlingen!
Studiedagar på hemlig ort!
Mitt team!
Många promenader och joggingturer på stranden blev dt!
Min premiärtur på moppe!
Turen gick till Kantiang!
Armbrytning på storsamlingen!
Och så kom då äntligen min kära sambo!
 Vännerna Anette och Tony kom på besök och vi åkte på minisemester till Koh Ngai!
 Kollegorna på Sanuk!
Mina finaste vänner, dags att skiljas från paradiset! 
Min, Gunilla och Niclas avtackning på beachen hoa Krit!
Kajaktur runt Talabeng!
Sista utflykten blev till Rawi Warin, En överraskning till Dick på hans födelsedag!
Sista kvällen!
Och så var det då sista dagen!
Och så fick jag äntligen träffa dessa godingar igen, som jag saknat dem :)
Påsk firas med en del av familjen då Elina jobbar!
Påsk i stugan!
 Barnen ute och kollar domänerna, de har nämligen börjat gräva tomten! :)
Äntligen tillbaka till ridningen!
Valborg hos Dag och Anette!
 Första brygghänget!
Och så var det äntligen dags för huset att komma!
 6 maj fyllde Elina 27 år!
Wild Rover 30 år!
De spelar på gågatan i Hultsfred!
Värmlänningarna kommer och överraskar :)
Spelning på Hulingen!
Premiär ALV!
Anna och jag cabbar till Stockholm för att gå på Caroline Engvalls releaseparty!
Skolavslutning!
Mila 2 år!
Midsommarafton på Storgatan!
 Kvällen fortsätter på Abygatan hos Ann o Willy!
På Krusienstiernskan med Anette o Tony!
Sommarens första blåbärsplockning!
Besök i Bullerbyn!

Nu har halva året gått, men det finns många härliga händelser kvar, så det får bli den 2 också :)
Önskar er alla bloggläsare ett fint 2018!
Kram!



Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...