söndag 19 november 2017

Njutit av en ensamhelg!

Livet bär med sig så mycket och jag funderar mer och mer på det... Det jag menar är att under ett liv händer det så mycket, och vad som en händer så är det vi som väljer åt vilket håll vi vill gå. Vi har alltid ett val, vilket inte alltid innebär att det är lätt, men vi har ett val. Jag kan välja att vara bitter för mycket jag varit med om, men jag har valt att njuta och ta vara på livet, trots vissa motgångar. Just nu känns det som att allt går på en räls :) Jag är så tacksam, för mitt liv, min familj, mina vänner och så klart min älskade sambo och livskamrat... Jag har det bra, har nog sagt det förut. Jag vill njuta, jag vill upptäcka, jag vill umgås, men jag vill också bara ta det lugnt och stanna upp.....

Denna helg har varit just en sådan. Jag har varit ensam här hemma, för Dick har haft en spelhelg, Elina med familj var iväg till Stockholm och jag tänkte, att jag bara skulle ta dagen som den kommer och få styra lite själv här hemma, och precis så blev det:) Ena stunden fullt upp med att springa på stan och göra en massa ärenden eller städa lägenheten m.m. till att i nästa stund bara sitta och tomglo med en massa ljus och ett glas vin.... Det är i just de ögonblicken jag stannar upp och tänker på hur bra jag har det och vad tacksam jag är. Förr var jag faktiskt rädd för ensamheten, men jag tror det ändrades efter Thailand, nu kan jag längta efter den...
Efter ett par timmar på stan!
 Mina nya inköpta kuddar till nya soffan :)
 Slagit in nästan 24 gånger två små paket till adventskalendern :)
Fixat mina naglar!
Men sedan är det ju så klart trevligt att umgås också :) så i lördags kväll var jag ute och åt med med vänner. Vi var först på Statt och åt god mat, för att sedan fortsätta till Smak för ett glas prosecco... Att sitta och bara vara med vänner är ju också trevligt, så skönt att bryta av denna ensamhelg med lite sällskap...

Så här lyckliga var barnbarnen i en bowlinghall i Stockholm :) Värmer i hjärtat när jag får sådana här bilder skickade till mig, älskade ungar...
Värmer också i hjärtat att älskade döttrar och bonusbarnbarnet njuter och har det bra tillsammans!

Ta hand om varandra och njut av livet fina bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...