måndag 18 september 2017

Som jag längtat!

PÅ tal om höst, så kom den äntligen, den där soliga härliga höstdagen som jag längtat så efter :) I lördags sken solen och det var ljummet och härligt i luften. Vad gör man då? Jo, jag tog med mig min favoritkille och gick ut i skogen, eftersom han också gillar det och även bor vid skogen.
Vi plockade blåbär, kollade på kissmyror, "det finns mängder här borta under stenen mormor" sa han, och visst stämde det. Sedan fortsatte vi vår promenad och upptäckte både det ena och det andra, allt från svampar, örnar, lingon till tordyvlar. Alltså denna lilla skogsmulle, så intresserad, "titta mormor en tordyvel"...:) Han är inte ens 4 år...... När vi hittade massor sav blåbär på ett ställe sa han "Milda matilda vad blåbär"... Så mycket han kan och vet och vilka uttryck han har... Ett rent nöje att vara med honom och vi njöt för fulla drag av vår lilla upptäcktsfärd :)
 Mums, de flesta åkte i munnen, men vi fick en hel del i burken också :)
 Ja så härligt vi hade det medan några andra fick jobba och slita...:)
Senare på eftermiddagen åkte jag hem för att inta köket. Vi väntade nämligen besök så det var lite att fixa. Jag kunde inte komma på någon direkt mat så det fick bli lite buffé, först tänkte jag grekiskt, men så blev det lite blandat. Vi körde lite mångkulturellt helt enkelt :) Grekisk paj med salami, feta, soltorkade tomater, paprika, basilika och oliver, kycklingfiléer med tzatziki, couscoussallad, grönsallad, tartaletter med svamp- o sparrisstuvning och en med räkstuvning och så lite hembakat knäcke, ost och kex...
Det blev allt ganska bra och framförallt blev vi mätta :) Vi har så länge försökt att vi till en träff, med Annika och Samuel men det har varit så mycket annat som kommit emellan, men nu äntligen så kunde vi båda :) Så mycket vi hade att prata om, så det blev sena natten :)

Till efterrätt blev exotiska frukter, men vaniljgrädde, valnötter och choklad!

Som jag väntat och längtat,
 kan man väl sammanfatta helgen, både på en solig och härlig höstdag och att vi äntligen kunde träffa Annika och Samuel :)

Nu ser vi fram emot en ny spännande vecka!

Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...