torsdag 20 juli 2017

I blåbärsskogen med skogsmullarna!

I år är det verkligen en svensk sommar då graderna håller sig omkring 20 grader, sol och moln om vartannat och flera dagar hotar regnmoln i horisonten... Ja det är ett väldigt bra väder för små utflykter.

Denna vecka när vi hade barnen tog vi en sväng till blåbärsskogen. Det är verkligen barnens rätta element. Alltså där kan de nog gå omkring hur länge som helst med varsin liten hink att plocka i. Inget gnäll, inga bråk eller busigheter, och de är så snälla och kärvänliga mot varandra :) Våra små skogsmullar....:)
Timo med sina nya stövlar :)

Dagen efter blev det så klart blåbär i filen!
Men det blev en hel del över så då passade vi på att baka blåbärsmuffins :) Jag fick en massa hjälp i köket, båda ville hjälpa till med det mesta :)
Mmmm bäst av allt var i alla fall att slicka :)
Så klart blev det picknickfika i Källängsparken på bl.a. nybakade muffins :)
Så klart måste det lekas i Källängsparken också, favoritstället!

Tycker det är så mysigt med våra små juveler, det förgyller verkligen livet, dock kan jag inte sticka under stolen med att det är intensivt och att jag blir trött. Helst när vi har dem på natten också, för nu är man inte van att bli avbruten i sin skönhetssömn :) Så idag har jag haft en egendag i min ensamhet och bara njutit av tystnaden. Jag packade kylväskan med sallad och vatten, en termos kaffe och böcker på cykeln och sen blev det en cykeltur ut till bryggan. 
Framme!
Helt ensam var jag inte :(
Alltså så himla skönt, faktiskt första turen helt ensam i år. Har ju förresten inte blivit många bryggdagar, bara någon gång på lovet faktiskt... Jag mår bra av att få dessa dagar, att bara njuta av tystnaden, höra vågorna skvalpa, bruset i träden och fåglarnas kvitter. Jag har läst en hel del, men också bara tomglott, ett uttryck jag gillar som min förra rektor Isa uppmanade oss att göra på sommarlovet, så det passade jag på att göra idag, tomglo och reflektera över livet :)

Jag hade även en härlig kväll igår, då jag hade en dejt med mina kollegor. Vårt arbetslag fick varsitt presentkort på Statt av våra elever och föräldrar så igår passade vi på att utnyttja det tillsammans så klart :) En martini intogs först på vår balkong innan vi gick vidare för god mat och dryck på Stadshotellets uteveranda :)

Härliga sommarlov, vad jag njuter, varje dag och idag kom jag på att halva ledigheten har gått. Det är bara att ta fortsätta vara på varje stund varje dag och det är jag rätt bra på :)

Kramar till er fina bloggläsare!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...