tisdag 25 april 2017

Påsklov!

Allt glesare blir det mellan inläggen här på bloggen. Det känns att livet med att jobba och ha vardag bara rullar på och inga större upplevelser infinner sig :) men med det sagt innebär det inte att jag inte har det bra. Jag har haft ett ganska händelselös, men mycket skönt påsklov. Jag tog en dag i taget och bara gjorde det som jag kände för. Jag var och klippte mig, var på massage, fixade naglarna, gick långa promenader varje dag, shoppade en del vårkläder för de sista hundralapparna. Jag fick ju bara en veckas lön denna månad ;( och Bath går de ju inte med på :) Tur jag har en rik man att leva på haha....

Lov brukar också innebära att man både hinner och orkar vara lite social så även detta lov. Bl.a. så tog Ann och jag en långpromenad och avslutade med en fika hemma hos henne. Jag och Elina var på Kalles en eftermiddag och en eftermiddag hämtade jag barnen på förskolan. Då blev det premiär för glass på balkongen och så tog vi en sväng till Källängsparken :)
 Mera fart, nabbare mojmoj :)
Kalles lek och lattjo!
Så nöjd med att sitta på den stora stolen, skulle inte sitta i barnstolen :)

 När sedan fredagskvällen kom så var vi med Annika och Samuel på Vimmerbys nya restaurang Simon by smak. Det var en trevlig och överraskande erfarenhet. Restaurangen erbjöd smårätter som ingick i olika teman. Vi provade lite smått och gott och allt var väldigt gott också, men det blev ju några stycken för att man skulle bli mätt och det gick t.o.m ner en liten minimarängswisch :) För övrigt var det väldigt fräscht där inne och servicen var god, så det blir fler besök vill jag lova :)
Miniburgare och kyckligspett!
 Annikas och min efterrätt :)

Lördag till söndag hade vi barnen och det blev var full fart med muffinsbak, lek och bus, även en sväng till favoriten Källängsparken och ett besök i Kungsparken och så klart hade vi med oss lite fika. Det var väldigt länge sedan de sov här, innan jag åkte till Thailand, men det var inga svårigheter, de känner sig som hemma, vilket är så himla skönt. Det var en riktigt fartfylld helg vill jag lova, men det mindre bra är ju att man sover så dåligt annars funkade allt toppen :)
 Här på scenen sjunger hon Pippi Långstrump! 
 Hälsar på Pippis på mormors jobb :)
 Denna tjej älskar att gunga!
Men att få med storebror tillhör inte vanligheten :)
Full fart hos mormor och morfar är rätt tröttsamt faktiskt!

Nu är jag tillbaka och jobbar och det full fart igen. Men jag känner att jag samlat energi, det var lite segt direkt efter Thailand. Jag hann ju inte ladda om alls. Nu är jag tillbaka både fysiskt och i tankarna. Nu är det fokus på de sista 8 veckorna innan sommarlovet :)

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...